وبلاگ

استایل طناز طباطبایی

بررسی استایل خاص طناز طباطبایی

بررسی استایل خاص طناز طباطبایی امسال بیش از سال‌های گذشته به واسطه کار جذاب و دیدنی‌اش یعنی سریال یاغی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این بررسی تا جایی پیش رفت که طناز در جشنواره ونیز 2022 هم شرکت داشت. و نگاه طرفداران و افراد حاضر در جشنواره را به خود جلب کرد.

در این مقاله قصد داریم در کنار بررسی لباس‌های طناز طباطبایی در سریال یاغی بپردازیم. تا بتواینم به یک سبک مشخص و جذاب از این  خانم بازیگر و البته بی‌حاشیه برسیم.

دورنمایی از طناز طباطبایی

دورنمای استایل طناز طباطبایی

خیلی کم پیش می‌آید که یک سلبریتی هم از نظر توانایی هنری و هم از نظر سبک لباس پوشیدن و آرایش چهره به درجه‌ای برسد. که محبوبیت کسب کند و طرفداران زیادی را مجذوب خود کند.

در حال حاضر طناز یکی از چهره‌های برجسته و شناخته شده است. که 39سال دارد.  از سال 79 با شرکت در کلاس‌های بازیگری کار خود را آرام ارام شروع کرد. و توانست اولین نقش سینمایی خود را در فیلم ” دیشب باباتو دیدم آیدا” به کارگردانی رسول صدر عاملی ایفا کند. و بعد از آن یک حضور موفق در سریال تلویزیونی میوه ممنوعه داشت. که بازی در کنار بزرگانی چون علی نصیریان و گوهر خیراندیش را تجربه کرد  که  بی‌تاثیر در کارنامه موفقیت آمیز فعلی او نبود.

اگرچه تک و توک در تلویزیون فعالیت داشت، اما فعالیت گسترده و تمرکز اصلیش را در تئاتر و سینما گذاشت. تا اینکه در فیلم ” هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” تا حدودی مورد توجه قرار گرفت. اما آنگونه که باید به حق خود در جشنواره فجر نرسید. که خود او می‌گوید: بسیار تعجب کردم که در جشنواره حتی نامزد برای نقش مکمل هم نشدم.

طناز بی حاشیه

با این اوصاف این شرایط به گونه‌ای نشد که طناز طباطبایی بخواهد از طریق استایل پر حاشیه یا به قولی   با لباس‌های نامتعارف یا مصاحبه‌های جنجالی خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. و به هر نحوی که شده خود را در سینما مطرح کند. چرا که از از ابتدا به قصد هنر  و برای هنر آمده بود.

زمان گذشت و او در فیلم شنای پروانه نقش بسیار خارق‌العاده‌ای به کارگردانی آقای کارت ایفا کرد. که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد.

اما او به سیمرغ بلورین نقش مکمل قانع نشد. و در فیلم بی رویا یک سال پس از شنای پروانه موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین  بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

و در انتها یعنی در سال 1400 با رونمایی از سریال یاغی یکی از بهترین نقش‌ها و شاید گفت یکی از جاوادانه‌ترین شخصیت‌های زن تاریخ سینما را به یادگار گذاشت.

در ادامه به بررسی استایل خاص طناز طباطبایی در سریال یاغی خواهیم پرداخت.

استایل طناز طباطبایی در سریال یاغی

استایل خاص طناز طباطبایی 

اگر به عکس لباس‌های طناز طباطبایی دقت کرده باشید. خواهید دید که یک امضای مشخص پشت لباس پوشیدن و نحوه ست کردن رنگ‌ها، زیورآلات و نحوه آرایش وی وجود دارد.

معمولا از مانتوهای گشاد، شلورهای دمپا گشاد، کفش‌های پاشنه بلند و در اکثر مواقع شال به جای روسری می‌پوشد. زیور آلات معمولا استفاده از انگشتر و گوشواره و ساعت  است و آرایش صورت به گونه‌ای است که کمتر دیده می‌شود،اما واضح و جلب کننده باشد.

نکته ای که در انتخاب استایل هنرمندان باید به آن توجه شود این است که این مدل لباس پوشیدن حتمامتناسب با  چهره و اندام آن هنرمند بوده و بی شک از متخصصان این رشته مشاوره گرفته اند زیرا یک اشتباه در انتخاب نوع پوشش و استایل میتواند آینده حرفه ای آنها را به خطر بیندازدو نظر طرفدارانشان را تغییر دهد .

در کشور ما بدلیل محدودیتها وچهارچوبها بعضا بانوان از پرداختن به استایل خود صرف نظر میکنند و از دنبال کردن مد دلسرد هستند برای همین اکثرا  با دیدن استایل زیبای هنرمندان بدون در نظر گرفتن استایل مناسب خود اقدام به کپی کردن میکنند و درصورت ندیدن نتیجه مطلوب در کل از مدیست بودن منصرف میشوند.

هنرمندان با در نظر گرفتن استایل حجاب تیپ های مد روز و زیبا میسازند.برای همین میتوان از انهاالگو بگیریم اما برای الگو برداری از آنها ابتدا باید به اندام آنها دقت کنیم و در صورت مطابقت از آن پیروی کنیم .

خصوصیات ظاهری طناز طباطبایی

در همین رابطه نگاهی به خصوصیات ظاهری طناز خواهیم انداخت تا دلیل انتخاب این نوع پوشش را متوجه شویم.

خانم طباطبایی دارای چهره و اندامی پر هستند.البته نه به معنای چاق بلکه گویای این نکته است که  لاغرونحیف نیست . برای همین ایشان از استایلهای ساده و کژوال  بیشتر استفاده میکنند.زیرا طرحهای شلوغ بدن را حجیم تر نشان میدهدو مناسب تیپ بدنی ایشان نیست.

درادامه مطلب  برای اینکه بهتر از راز استایل خاص طناز طباطبایی پی ببریم به  بررسی و تعریفی از استایل کژوال خواهیم پرداخت.

یکی از مدل لباس‌های طناز طباطبایی مربوط به اکران مردمی سریال یاغی در شیراز می‌باشد. اگر به عکس دقت کنید می‌بینید که تقریبا به همان سبک و امضای همیشگی است که این بار از یک تیپ اسمارت کژال استفاده کرده است.

اسمارت کژوال

 استایل کژوال به استایلی گفته میشود که درآن احساس سبکی و راحتی میکنید و حالت رسمی وکلاسیک ندارد.استفاده از  اکسسوری در این سبک جنسیت ندارد و هم مردان و هم زنان دراستفاده از زیور آلات ساده بدون محدودیت جنسیتی هستند.یکی از مدل لباس‌های زنانه مجلسیکه می‌توان از آن برای مجالس متعدد استفاده کرد ، همین اسمارت کژوال است. اگرچه گاهی هم گیج کننده است به این دلیل که باید یک لباس راحتی را به گونه‌ای استفاده کنیم و یا بپوشیم که در کنار موارد دیگر چون کفش، روسری، شلوار یک تیپ رسمی به حساب آید.

تیپ اسمارت کژوال طناز طباطبایی در این مراسم ترکیبی از یک شومیز سفید، شلوار دمپا گشاد مشکی و کفش پاشنه بلند مشکی است. که ترکیبی از رنگ‌های سفید  و مشکی را به کار برده است، ترکیب رنگی که مختص این نوع تیپ اسمارت کژوال است. البته اگر شومیز داخل شلوار می‌بود شاید اندام زنانه طناز بیش از پیش خودنمایی می‌کرد و طبیعتا جلوه بسیار زیباتری داشت. این موضوع برای افرادی که دوست دارند این تیپ طناز را استفاده کنند قابل توجه است، اما خوب به دلایل عرفی و اخلاقی در شرایط اکران عمومی این اجازه را احتمالا نداشته است. یا به دنبال حاشیه‌هایی از این دست نبوده است.

مانتو گشاد با رنگ مشکی و خاکستری به همراه شلوار مشکی و کفش‌های مشکی پاشنه بلند در استوار ساختن فرد، کشیده تر نشان دادن قد و جذبه فردی تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. که به درستی اسمارت کژوال را با استفاده از زیورالات ساده چون انگشر و ساعت به همراه آرایش ساده به نمایش گذاشته است.

برای بانوانی که دوست دارند یک تیپ رسمی بزنند و در عین حال در لباس‌های خیلی رسمی معذب هستند. اسمارت کژوال پیشنهاد به نسبت عالی می‌باشد که در عین رسمی بودن می‌تواند وجهه و شخصیت فرد را در مهمانی یا مراسم‌های ویژه پر ابهت نشان دهد.

استایل خاص طناز طباطبایی در  جشنواره ونیز 2022

استایل طناز در جشنواره ونیز 2022

طناز علاقه زیادی به استفاده از رنگ‌های تیره و خنثی دارد کمتر می‌توان او را در لباس‌های روشن، رنگارنگ و بولد دید همانطور که به واسطه پوست صاف و روشن و زیبایی طبیعی کمتر عمل‌های زیبایی اغراق‌آمیز یا آرایش‌های غلیظ را در چهره این بازیگر شاهد هستیم.

در جشنواره ونیز 2022  برای فیلم بی رویا شرکت کرده بود بر خلاف سایر لباس‌های که تاکنون از او دیده‌اید، کاملا متفاوت است، متناسب با جشنواره یک ماکسی بلند سربی که در آن اجزایی مثل آینه لوزی شکل در بخش آستین و یقه‌اش استفاده شده بود. که به لباس وجه شکیلی داده  و نوع سیلوئیت مستطیل شکل با خطوط نامتقارن زیبایی لباس را بیش از پیش زیبا جلوه داده است. البته که اگر دقت کنید یک توربان سیاه هم با مدل یقه هماهنگ شده است که استایل جذاب طناز طباطبایی را پیش از پیش با صلابت‌تر و زیباتر کرده است.

لباس ماکسی زنانه مجلسی

لباس مجلسی ماکسی بلند

حالا اگر بخواهیم لباس طناز را به عنوان یک لباس ماکسی بلند در مهمانی استفاده کنیم. طبیعتا نیاز به اکسسوری، کیف و کفش‌هایی داریم تا بتوانیم آن‌ها را با هم هماهنگ یا اصطلاحا ست کنیم.

مثلا اگر شما همین لباس طناز یعنی ماکسی بلند سربی را به تن داشته باشید. همراه با آن نیاز به کیف، کفش، زیورآلات، میکاپ، لاک(مانیکور، پدیکور)، تاج یا به طور کلی آرایش مو را هم نیاز داشتید. تا در یک مهمانی یا یک دورهمی یا یک جشن عروسی به خوبی بدرخشید.

نقش  جواهرات در  زیبایی لباس ماکسی بلند

اول از همه باید بدانید که رنگ سربی یک رنگ خنثی است و معمولا خانم‌ها برای یک مراسم شاد دورهمی کمتر به سراغ آن می‌روند. اما اگر هم انتخاب شماست و یا این نوع رنگ را برای مهمانی انتخاب کرده‌اید، ابتدا باید به فکر جواهرات یا اکسسوری‌های تزیینی باشید. مخصوصا زمانی که لباس شما مثل استایل جذاب طناز طباطبایی یک رنگ سربی یک رنگ است،به سراغ زیوارآلات چند تکه بروید که بتوانند سایه‌های لباس شما را به خوبی شامل شوند.

مثلا برای سربی، طلای زرد با سنگ‌های قیمتی یا طلای سفید به همراه نگین‌های درخشان می‌تواند یک ایده جذاب برای نشان دادن هر چه بهتر این لباس و طراحی‌های لوزی شکل یقه و آستین باشد.

از طرفی اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که همراه با لباس توربان یا روسری استفاده می‌کنید. مثل طناز که توربان استفاده کرده است، پوشیدن النگوی درشت همراه با رنگ روسری یا توربان یکنواختی رنگ لباس ماکسی بلند را کمتر به چشم می‌آورد.

تاثیر کمربند در لباس ماکسی برای داشتن اندام ساعت شنی

تاثیر کمربند را در لباس مخصوصا لباس‌های ماکسی بلند و البته کوتاه فراموش نکنید این موضوع برای خانم‌هایی که دارای باسن برجسته نیستند، نقش اساسی دارد.

با استفاده از کمربند می‌توانید یک اندام کیم کارداشیانی برای خود بسازید. فقط در استفاده از کمربند اغراق نکنید و سعی داشته باشید که در بخش طبیعی کمر یعنی درست بالای ناف باشد.

نکته مهم که در بخش قبلی در مورد زیورآالات گفته شد، توصیه این است که زیورآلات یک تکه و بلند برای لباس‌های یک رنگ مثل لباس طناز استفاده نشود، اما اگر گردنبند شما بلند است، استفاده از کمربند ظاهر نامتناسبی ایجاد می‌کند و این دو مدام با یکدیگر تداخل دارند.

رنگ کمربند با این نوع لباس می‌تواند، طلایی، مشکی یا حتی صورتی هم باشد، بسته به سایر اکسسوری‌ها و نوع آرایش است  که در ادامه اشاره می‌کنیم،خواهد داشت.

انتخاب کیف برای لباس مجلسی

کیف دستی برای لباس‌های مجلسی

برای لباس‌های مجلسی و اصولا برای حضور در مهمانی‌ها بهتر است که حتما از کیف‌های دستی استفاده کنید تا جایی که دسته این کیف‌ها قابل پنهان شدن یا جا به جایی  باشد.

رنگ کیف را سعی کنید زمینه‌ای از  رنگ لباس با طرحی از اکسسوری‌های موجود باشد. در غیر اینصورت رنگ کیف می‌تواند با کفش، با شال یا دستبند یا کمربند شما ست شود.

شال روی لباس مجلسی را دست کم نگیرید

پوشیدن شال نه فقط برای حجاب بلکه برای فصول سرد یا در تالار و فضاهایی که تهویه هوا دارد، برای پیشگیری از سرد شدن بسیار مورد نیاز  است. برای همین در تابستان روسری ابریشمی را انتخاب کنید و در زمستان روسری ساتن یا مخملی گزینه مناسبی هستند.  رنگ این روسری‌ها در کنار لباس سربی ماکسی بهتر است روشن باشد مثلا سفید، کرم، یا حتی مشکی اما با ترکیبی از سفید و مشکی، کرم  و مشکی با این نوع رنگ لباس ایده‌آل است.

ست کفش بر روی لباس ماکسی بلند سربی

ست کفش با لباس مجلسی

برای لباس مجلسی اصولا کفش پاشنه بلند پیشنهاد می‌شود. مگر اینکه خانمی قد تقریبا بلندی داشته باشد که اندازه پاشنه کفش به خود فرد و سلیقه او بر می‌گردد. رنگ کفش با رنگ شال یا یکی از اکسسوری‌های تزیینی مثل ساعت یا دستنبد می‌تواند ست شود.

میکاپ صورت  

 

مدل مو و میکاپ با لباس مجلسی

 

برای این نوع لباس ماکسی بلند سربی بهتر است یک آرایش شاد و لوند داشته باشید تا یکدست، یکنواخت و سرد به نظر نرسید.

مثلا آرایش اسموکی (ارایشی که در آن از سایه های تیره برای چشم استفاده میشود البته در هر آرایشی به فرم صورت و چشم هم باید دقت شود)برای این نوع لباس  تا حدودی می‌تواند مناسب باشد. مگر اینکه آرایشگر شما بسیار حرفه‌ای باشد و بتواند آرایش چهره و رژلب شما را به درستی از آب درآورد.

در مورد رنگ رژ لب نه رژلب خیلی تیره و نه رژلب خیلی روشن باشد بلکه میان این دو یعنی ارغوانی با این لباس هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

در مورد استفاده از کرم پودری که استفاده می‌کنید. باید تنها یک درجه از پوست خودتان تیره‌تر باشد، یعنی نه خیلی تیره کند و نه خیلی صورت شما را مات کند که با لباس یک رنگ سربی بی روح به نظر برسید.

لاک ( مانیکور و پدیکور)

اول از همه اگر کفش پاشنه بلند شما جلو باز باشد. پدیکور شما از اهمیت بیشتری برخوردار است که طبیعتا بهتر است با مانیکور هماهنگی داشته باشد.

برای رنگ سربی جهت مانیکور یا لاک هم بهتر است به دنبال سایه‌های لباس باشید. که می‌توانید ترکیب سفید، طلایی، خاکستری، مشکی را در نظر بگیرید.

مدل مو

در مورد مدل مو نمی‌توان نظر قطعی داد و باید چند فاکتور را در نظر گرفت. اگر لباس مجلسی یقه باز ، قایقی و به اصطلاح گشادی دارید، بهتر است که مدل موی خود را باز بگذارید و به  آن‌ها حالت دهید یا فر کنید و خلاصه با این مدل یقه ، مدل موی باز بیشتر ست می‌شود.

مدل موی نیمه باز برای یقه‌هایی که هفتی هستند می‌تواند موها را نیمه باز گذاشت و آن‌ها را به یک طرف قرار داد.

در مورد استایل خاص طناز طباطبایی چون مدل یقه بسته دارد، اگر برای یک لباس مجلسی استفاده می‌شد، بهتر بود یک مدل موی بسته رو به بالا استفاده کنید، مخصوصا بانوانی که گردن و شانه‌های زیبا و ظریفی دارند که این موضوع بر زیبایی اندام و لباس می‌افزاید.

داستان جالب از زندگی واقعی طناز طباطبایی

طناز دارای یک خواهر است که از او بزرگتر می‌باشد، پدرس تاجر فرش است و مادرش معلم بازنشسته است. او داستان بازیگری را اینگونه تعریف می‌کند. “که یک روز مشغول اسباب کشی بودیم، من که همه وسایلم این ور و اون ور پخش و پلا بودند، داشتم کمک مامانم وسایل آشپرخانه را جمع و جور می‌کردم. که داخل یکی از بشقاب‌های روزنامه پیچ شده  نوشته شده بود ” کارگاه آزاد بازیگری” همان لحظه یعنی در صدم ثانیه این موضوع را به مامانم به صورت شوخی گفتم ؛ بد نیست یه کلاس بازیگری هم بروم؛ مامانم گفت برو و خودت تجربه‌اش کن. اینگونه بود که وارد بازیگری شدم”

در پایان همیشه در نظر داشته باشید که ارزشمندترین چیز در زندگی یک زن عزت نفس است و اینکه باور داشته باشید بهترین خودتان هستید با هر ظاهر و اندامی که دارید.

 

اگر دنبال شال و روسری های ساده که ضد چروک باشن و باکیفیت عالی هستید, حتما از محصولات ضد چروک نازخاتون بازدید داشته باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 محصول سبد خرید