وبلاگ

تاثیر رنگها در استایل و رنگهای با کلاس در لباس

تاثیر رنگ های خاص و با کلاس در لباس

بارها دیده اید که رنگ ها احساسات را بر می انگیزند. حتی رنگ ها بر دیدگاه، ادراک، خودآگاه و ناخودآگاه ما تاثیر می گذارند. و به عنوان یک هنرمند یا حتی به عنوان یک شخص عادی رنگ ها قدرتمندترین ابزاری هستند که در اختیار دارید. اگر می خواهید تاثیر رنگ در استایل را بدانید و بتوانید با این ابزار قدرتمند در ظاهرتان جادو کنید در ادامه با ما همراه باشید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

  • کدام رنگ ها به هم می آیند؟ چرخه ی رنگ ها
  • کدام رنگ ها استایل شما را خاص می کنند؟ ترکیب های جادویی استایل
  • رنگ ها در مینیمالیسم

کدام رنگها به هم می ایند؟چرخه رنگها و تئوری رنگها در تاثیر رنگ در استایل

دانستن تئوری رنگ و چرخه رنگ به شما کمک می کند تا بفهمید که چرا ترکیب رنگ های خاص با هم خوب جور می شوند حتی اگر به ظاهر به هم نیایند. تئوری رنگ به روانشناسی رنگ ها می پردازد، در واقع این مسئله را توضیح می دهد که مغز ما چطور رنگ ها را درک می کنند.

تئوری رنگ ها

تحقیقات نشان داده است که رنگ تاثیرات روانی به سزایی بر رفتار و افکار انسان دارد. برای هنرمندان و طراحان لباس، تئوری رنگ مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل هایی است که برای برقراری ارتباط با کاربران از آن ها استفاده می کنند. تئوری رنگ، هنر و علم استفاده از رنگ است.

چرخه ی رنگها

چرخه رنگ

چرخه رنگ در ابتدا یک دایره نامتقارن با هفت رنگ بود که توسط نیوتن طراحی شده بود.اما باگذشت زمان با شش رنگ نمایش داده شد که در حال حاضر طراحان لباس با تکیه بر این شش رنگ طرحهای خود را ارایه میدهند.

  • رنگ های اصلی: قرمز، زرد، آبی
  • رنگ های ثانویه : نارنجی، سبز، بنفش (ایجاد شده از ترکیب رنگ های اصلی)
  • رنگ‌ های سوم: قرمز+نارنجی، زرد +نارنجی، زرد+سبز، آبی+سبز، آبی+بنفش، قرمز+بنفش (با ترکیب رنگ ‌های اصلی و ثانویه ایجاد می ‌شوند)

دسته بندی دیگر برای رنگها بر اساس گرمی و سردی و یا خنثی بودن  رنگهاست

رنگ های گرم:قرمز.نارنجی و زرد..

رتگهای سرد:ابی بنفش سبز..

رنگهای خنثی:خاکستری سیاه سفید…

ترکیب رنگ های مکمل.متضاد و سه گانه

اگر به چرخه رنگ دقت کنید متوجه خواهید شد که رنگهایی که در مقابل همدیگر قرارگرفته اند می توانند یک ترکیب فوق العاده باشند.به رنگ هایی که مقابل هم هستند در چرخه رنگ رنگهای مکمل گونید. که تاثیر رنگ مکمل در استایل بسیار زیاد است.

. ترکیب این رنگ ها جلوه ای عمیق ایجاد می کند، چشم ها را به خود جلب می کند و تاثیر زیادی بر جای می گذارد. به عنوان مثال: قرمز و سبز، زرد و بنفش، نارنجی و آبی.

همینطور استفاده ارز رنگهای متوالی مثل نارنجی اجری و شتری

برای درک مفهوم رنگهای سه گانه میتوانید ست  یک تیشرت زرد لیمویی با کت گلبهی روشن و کیف یاسی در نظر بگیرین که ترکیب خاصی را تشکیل میدهد.

رنگ قرمز و سبزو تاثیر رنگ در استایل

برای مثال رنگ قرمز و سبز دو رنگ مکمل هم هستند که وقتی در کنار هم قرار می گیرند باعث می شود که رنگ قرمز و سبز بیشتر جلوه پیدا کند. تا به حال چندین بار پیش امده است که یک خانم به فروشگاه ما امده و درخواست پوشاکی داشته که با رنگ سبز لباسش ست شود. اولین پیشنهاد ما رنگ قرمز یه طیف رنگ قرمز خواهد بود. ولی با تعجب می گویند قرمز که با سبز ست نمی شود. ولی وقتی با اصرار و توضیحی که میدیم لباسی با رنگ قرمز را تست میکند و از تاثیر عجیب ان متعجب می شود. و تاثیر رنگ در استایل را جدی میگیرند.

رنگ سبز و قرمز

 رنگ سبز مکمل رنگ قرمز 

تاثیر رنگ مکمل در استایل

نمونه بارز این ترکیب رنگ را در طبیعت خواهیم دید. که خداوند به وفور از ترکیب رنگ های مکمل استفاده کرده است. برای مثال طوطی با بدن سبز و سر قرمز یکی از جذاب ترین پرندگان است.

رنگهای متضاد

تاثیر رنگهای متضاد در استایل همچون تاثیر رنگهای مکمل در استایل بالا است. و مطمئنا خیلی از اوقات بدون اینکه اطلاع داشته باشید . از ترکیب رنگ سفید و مشکی که رنگ متضاد هستند لذت برده اید. ترکیب دو رنگ متضاد در ست کردن میتواند بسیار جذاب باشد بعنوان مثال یک شومیز سفید با شلوار مشکی همیشه شیک و زیباست.

رنگ های مشابه

هر رنگ یک طیف رنگ را در برمیگیرد.برای مثال طیف رنگ ابی از سورمه ای تا ابی روشن است که ترکیب رنگ اصلی با رنگ مشکی یا سفید تیره یا روشنی انرا نمودار میکند.

درک روابط بین رنگ‌ ها برای یک هنرمند یا طراح بزرگ یا شخصی که به استایل خودش اهمیت می دهد کلیدی است. ارزش آن را دارد که در مورد چرخه رنگ ها بیشتر تحقیق کنید تا درک خود را از هنر و علم رنگ بیشتر کنید.

ترکیب درست رنگ هایی که هارمونی و جذابیت یک استایل را مثال زدنی میکنند بسیار حایز اهمیت است.

کدام رنگ ها استایل شما را خاص می کنند؟ ترکیب های جادویی استایل

دانش رنگ می تواند به شما کمک کند تا از نظر خرید لباس، کفش، دکوراسیون منزل، حتی ارتباطات روزمره، انتخاب بهتری داشته باشید. زندگی زمانی آسان تر می شود که بدانید چه رنگی با چه رنگی ست می شود! به همین دلیل است که همیشه باید به تاثیر رنگ در استایل خود دقت کنید.

  1. ترکیب زرد و خاکستری


این ترکیب به عنوان “ترکیب رنگی که پیامی از قدرت و امیدواری را منتقل می کند که هم پایدار و هم نشاط آور است” توصیف می شود. رنگ زرد و خاکستری(طوسی و زرد) جزو  رنگهای تاثیر گذار و پر طرفدار در استایل بانوان ست.

خاکستری یک رنگ سرد و متعادل است که معمولا برای طرح های پیچیده استفاده می شود. رنگ زرد نماد روشنایی، گرمی و نشاط است. ترکیب این دو رنگ در کنار هم ترکیبی از قدرت و نشاط را تداعی می کند.

  1. ترکیب مرجانی و آبی اقیانوسی

مرجانی یک رنگ زنده و پرجنب و جوش است که طعم جوانی دارد. هنگامی که با آبیِ با طراوت سواحل اقیانوس آرام ترکیب می شود، تصاویری از کف اقیانوس و بستری پر از مرجان را تداعی می کند.

ترکیب های رنگی پویا مانند این را می توان در مکان های مختلف پوشید و از خیره شدن نگاه ها لذت برد. نگاه کردن به این ترکیب آرامش ‌بخش است و هرجا که باشد آرامش عمیق اقیانوس ها را با خود همراه می کند.

  1. ترکیب بنفش و صورتی

بنفش رنگی قوی و قدرتمند با مفاهیم مثبتی مانند جادو، تجمل و خلاقیت است. این رنگ با توجه به شدت جلب توجه اش هنوز هم به اندازه ی کافی استفاده نمی شود. در مد معمولاً از آن کم استفاده می شود، اما اگر زمانی قرار بوده که بنفش در صدر جدول قرار بگیرد، همین حالا بود!

بنفش یک رنگ همه کاره است و با بسیاری از رنگ های دیگر مانند سبز، قرمز و نارنجی به خوبی هماهنگ می شود. اما برای ایجاد یک ترکیب رنگ واقعا عالی، آن را با رنگ صورتی ست کنید. رنگ صورتی آرام و بی حاشیه است و به رنگ بنفش غنی و قوی تعادل می بخشد.

  1. فیروزه ای و کرمی

فیروزه ای و کرمی و تاثیر ان در استایل

آیا چیزی نشاط آورتر از رنگ فیروزه ای وجود دارد؟ این رنگ بسیار با طراوت است و تصاویری از آب های گرمسیری و آسمان آفتابی را در ذهن تداعی می کند. فیروزه از این نظر منحصر به فرد است که می تواند آرام و ساکن و همچنین زنده و دراماتیک باشد.

برای بسیاری از ما، فیروزه رنگ تابستان است، بنابراین ترکیب آن با کرم که مانند رنگ ماسه های ساحل است تعادل طبیعی و هماهنگ را ایجاد می کند. این رنگ خنثی به تنهایی جلوه ای ندارد اما وقتی در کنار فیروزه قرار می گیرد گرم و طلایی می شود. به این ترکیب خوب نگاه کنید، بوی دریا را حس می کنید؟

  1. نارنجی و آبی

نارنجی و ابی

ترکیب رنگ نارنجی و آبی یک ترکیب از دل طبیعت است. و نباید از تاثیر رنگ نارنجی در استایل غافل بشویم. رنگ نارنجی و ابی یک انتخاب عالی برای جوان جسوری ست که می خواهد استایل خاص خودش را داشته باشد. ترکیب این دو رنگ یک مثال عالی از عبارت

“Opposites Attract” به معنای ” دو قطب مخالف جذب یکدیگر می شوند” است. به دلیل اینکه این ترکیب در طبیعت زیاد یافت می شود برای چشم انسان آشنا است و به او احساس آرامش منتقل می کند.

انرژی حاصل از رنگ نارنجی جلوه ی رنگ آبی را کاملاً مشخص می کند.

  1. قرمز و صورتی

قرمز و صورتی

ترکیب دیگری که قوانین را به چالش می کشد ترکیب قرمز و صورتی است. قرمز و صورتی گاهی اوقات می توانند ترکیبی چشم نواز باشند. این ترکیب رنگ جسارت زیادی می طلبد و برای افرادی مناسب است که لباس می پوشند تا نشان بدهند که با بقیه متفاوت هستند. این دو رنگ هر دو سرد و در یک گروه رنگی قرار دارند و ترکیب کردنشان یک قانون شکنی دوست داشتنی است.

  1. آبی و هلویی

ابی و هلویی

آبی و هلویی ترکیب برنده هستند! آبی یک رنگ سلطنتی، جدی و جسور است. این رنگ همیشه جاهایی به کار رفته که همه چیز بسیار مهم و جدی بوده است. اما رنگ هلویی یک رنگ پاستلی جدید، مدرن و بازیگوش است. ترکیب کردن این دو رنگ با هم یکی از ترندی ترین استایل ها را برای شما می سازد.

  1. یاسی و طلایی

ترکیب یاسی و تاثیر رنگ یاسی در استایل1

یاسی یک طیف از صورتی است که به طرز دوستانه ای در قلمروهای بنفش جای گرفته است. این رنگ دخترانه و سرگرم کننده است، اما کمی بالغ تر از رنگ های صورتی است. طلایی لوکس و گرم است و کار این رنگ این است که چشم ها را پر از تجمل کند. ترکیب یاسی و طلایی یک ترکیب متعادل از سرگرمی و تجمل است. این ترکیب رنگ در کنار یکدیگر یک انتخاب عالی برای مجالس عروسی و نامزدی است زیرا هم تجملات این مراسم را در بر می گیرد هم اوقات سرگرم کننده و خوشی را برای شما رقم می زند.

  1. قهوه ای و کرم

تاثیر رنگ کرم قهوه ای در استایل

قهوه ای و کرم ترکیبی لذت بخش از رنگ ها هستند. این ترکیب یکی از آن ترکیبات رنگی است که برای ایجاد یک استایل کلاسیک مناسب است. استایلی که به شما احساس راحتی و گرما می دهد.

آرام‌ب خش، اطمینان‌ بخش است و بلوغ خاصی را در استایل به وجود می‌آورد. قهوه ای معمولا یک رنگ محکم و پایدار است، در حالی که کرم قابل اعتماد و آرام است، به همین دلیل این دو رنگ بسیار زیبا کنار یکدیگر می نشینند.

برای تشخیص میزان شیرینی ترکیب این دو رنگ می توانید تصور کنید که قهوه ای پوشش بیرونی یک تخته شکلات باشد و بعد آن را گاز بگیرید تا یک رنگ کرمی لذیذ درون آن نمایان شود.

  1. صورتی و خاکستری

ترکیب صورتی و طوسی و تاثیر ان در استایل

صورتی و خاکستری شاید یکی از ترکیب رنگ های کلاسیک نباشند، اما جلوه ی قابل توجهی را ایجاد می کنند. خاکستری یک رنگ جدی است که با صورتی پرشور در کنار هم یک ترکیب عالی می سازد.

صورتی بازیگوش و آرام است، در حالی که خاکستری کاری و حرفه ای است. معمولا گفته می شود که رنگی مانند خاکستری یک رنگ خنثی است که به سختی دیده می شود اما زمانی که با صورتی بازیگوش و با نمک همراه شود، جلوه ی آن افزایش می یابد.

رنگ ها در مینیمالیسم, تاثیر رنگ در استایل مینیمالیسم

به عنوان یک قاعده کلی، پالت رنگ مینیمالیستی شامل رنگ‌های روشن است. آبی کمرنگ، سبز روشن، خاکستری ملایم، نارنجی پاستلی و از این قبیل رنگ ها. در مینیمالیسم هدف این است که در چشم نباشید، بنابراین باید رنگ هایی در استایل مینیمالیسم استفاده کنید که خنثی باشند و نرم و مطبوع به نظر برسند.

رنگ سفید در استایل مینیمالیسم

بهترین روش این است که سفید را به عنوان پایه در نظر بگیرید رنگ ها را با آن مقایسه کنید. برای هر رنگی که انتخاب می کنید، ببینید چقدر به سفید نزدیک است. به عنوان مثال، آبی آسمانی به رنگ سفید بسیار نزدیکتر از سبز است. به احساساتی که از رنگ سفید دریافت می کنید فکر کنید و ببینید آیا این احساسات را از رنگی که انتخاب کرده اید هم دریافت می کنید یا خیر. البته به خاطر داشته باشید که این ساده ترین روش انتخاب رنگ است و قطعا روش های دیگر و استثناهایی وجود خواهد داشت.

احساس رنگها

همچنان بهترین روش رنگ مینیمال برای شما این است که از خودتان بپرسید چه احساسی در شما ایجاد می کند. اکثر مردم می دانند که رنگ های مختلف احساس متفاوتی در شما ایجاد می کنند. به عنوان مثال، آبی به شما احساس خنکی و انرژی می دهد. رنگ سفید حس فضا و سبکی را القا می کند. سبز آرامش بخش، معنوی است. قرمز انرژی زا، هیجان انگیز، رنگ خطر است.

رنگ‌های هیجان‌انگیز معمولاً مینیمال نیستند. این جاست که تشخیص کمی سخت می شود زیرا در حالی که یک رنگ به طور کلی ممکن است مینیمالیستی نباشد (مثلاً صورتی یا سبز)، طیف های خاصی از آن ممکن است کاملا مینیمالیستی باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد کردیم که نزدیکی رنگ ها به رنگ سفید به عنوان پایه یک روش بسیار خوب برای تشخیص است.

بسیاری از مردم اصطلاح “مینیمالیست” را با کمبود رنگ مرتبط می دانند. خانه‌هایی را در نظر بگیرید که کاملاً با رنگ‌های مختلف بژ تزئین شده‌اند. اما در واقع، مینیمالیسم فقط به معنای زندگی با کمتر است. وقتی سبک زندگی مینیمالیستی دارید، می‌توانید بر کیفیت به جای کمیت تمرکز کنید و لازم نیست هر روز یک لباس جدید بپوشید. درست است که قاعده هایی برای رنگ های مینیمال وجود دارند اما اجازه ندهید این قاعده ها دست های شما را ببندند. مینیمال خودتان را پیدا کنید.

نتیجه گیری

رنگ ها جان زندگی هستند و جان بخشی به استایل ها کار رنگ هاست. با داشتن دانش رنگ ها شما می توانید بر اساس سلیقه ی خودتان چه مدرن باشد و چه مینیمال، یک استایل شیک که نماینده ی شخصیت تان باشد را بسازید.و باید همیشه به این نکته توجه کنید که تاثیر رنگ در استایل شما بیشتر از ان چیزی است که خودتان به ان توجه میکنید.

اگر دنبال شال و روسری های ساده که ضد چروک باشن و باکیفیت عالی هستید, حتما از محصولات ضد چروک نازخاتون بازدید داشته باشید.

استایل پاییزی

لازمه داشتن یه استایل خاص پاییزی اینه که با استایل های پاییزی اشنا باشید و بتونید لباس های خودتون رو برای یک استایل خاص پاییزی انتخاب کنید.

برای مثال رنگها و نوع لباس در استایل پاییزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر دوست دارید با استایل هایی پاییزی  مناسب بانوان اشنا بشید فرم رو پرکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 محصول سبد خرید